Friday, February 19, 2021

Gedig | Die gedig as oorskiet | 2021

Vanoggend skarrel

ek in die kombuis 

warm oorskietkos op 

en dink aan Eybers wat skryf 

aan die digter van Gunsfontein: 

moeilik om poësie te skryf 

(v)oor panne en potte. 

 

Arthur Miller 

meen in 1935 was Amerika 

far beyond the reach of prayer  

                                                as a collapsed bridge. 

 

Watter brug had hy in gedagte? 

 

Nie die Brooklynbrug nie, 

die eerste staalkonstruksie 

voltooi in 1883 met 20 werkers 

wat sterf aan caisson-siekte. 

 

Daardie brug staangemaak 

in vele gedigte oorleef 

dekompressie en in my skryfsel 

dink ek aan hierdie harp en altaar 

soos Hart Crane dit besing. 

 

Daar is nog tyd en plek vir gebed en dig 

terwyl ek, met oorskietkos uitgeskep, 

aanpaksels van my pot wegskuur: 

 

oor daardie brug heen-en-weer gereis 

ooggetuie van 'n tyd voor-en-na  

9/11, hierdie pandemie tot 

'n vervloekte slot ópgehef. 


© Joan Hambidge