Sunday, June 10, 2018

Rubriek | Restaurant loop-of-geniet

Nou onlangs vra ‘n vriend my vir ‘n mening oor restaurante. Wat is volgens my die brommer in die sop? In hierdie dae dink ‘n mens aan die ontydige dood van Anthony Bourdain, die skrywer van Kitchen Confidential. Met die sub-titel Adventures in the Culinary Underbelly (2000). Opgevolg met Medium Raw (2010).

Moenie vis eet op Maandae nie, want dit het vir die naweek in die yskas geswem ...

Die romantiek rondom kook en sjefwees, dekonstrueer hy in sy boeke. Hy word dan ook uiteindelik die slagoffer van dwelms, dit waarop sjefs oorleef.

As ‘n koermandjie (neologisme) wat elke dag uiteet, het ek my geloofsbriewe. ‘n Restaurant het ‘n persoonlikheid en dit word versteur deur:

1.  Harde musiek (die musiek moet net ander stemme domp);
2.  getjipte borde of glase;
3.  warm wyn en gebrande kos of erger: warm bier (want ons het dit nou net in die yskas gesit);
4.  ‘n koue bord vir warm kos;
5.  onopgeleide waiters– wat ‘n bord verkeerd neersit, kougom kou of merke op klere het;
6.  disrespek vir altydkommers wat met ligte irritasie hanteer word as moeilik of vol nonsens (ons hou die plek aan die lewe wanneer die toeriste weg is);
7.  vuil badkamers met vuil handdoeke;
8.  afwesige toiletrolle;
9.  ‘n swak wynlys;
10. taalfoute op die spyskaart: in ‘n Italiaanse restaurant moet jy sekerlik die woorde ken? Franse woorde wat modieus rondgeslinger word of iemand wat Col’Cacchio uitspreek as Kolkatjio ... cchin die middel van ‘n woord is ‘n k-klank en dit beteken letterlik: up your;
11. ‘n goeie en gewilde dis wat van die menu afgehaal word, omdat die eienaar so dink;
12. bier wat verander word deur die eienaar – waarskynlik omdat hy dit goedkoop kon kry, vergetend weer eens van die regulars se behoeftes;
13. ‘n kelner wat die bedrag uitroep van die rekening, terwyl jy die gasvrou is;
14. dispute tussen kelners wat oorspoel op jou tafel;
15. jong kinders wat in ‘n duur restaurant op en af hardloop;
16. selfone wat nie afgesit word nie en ‘n WhatsApp se getoeter; 
17. indien jy ‘n verkeerde dis of opgeknopte een terugstuur, ‘n blik van verontwaardiging;
18. kombuispersoneel wat lawaai, omdat die bestuurder dit toelaat;
19. ‘n waiterwat nie oogkontak maak nie en jy moet hom nader wuif asof jy ‘n vliegtuigkontroleur op ‘n lughawe is en dan parmantig wag vir ‘n groot fooi!
20. ‘n sjef met ‘n vuil wit pak.

My mantras:
me pay, me say; no bubble, no trouble; no burn, no return!


© Joan Hambidge